Fröknäcke

Något jag tycker är sjuukt gott är fröknäcke! Jätta gott att äta med philadelphia på, mums!
Jag använde bara mörka frön så bördet blev ganska mörkt men man kan ju använda vita sesamfrön eller vilka frön som hellst som man tycker är gott
 
Fröknäcke
0,5 dl sesamfrön ( jag använde svarta)
1 dl linfrön
0,5 dl solroskärnor
2 dl majsolja
2 dl kokande vatten
0,5 dl olja
flingsalt
 
Gör såhär;
Sätt ugnen på 150 grader, jag använde undervärme+varmluft
Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
Ha i vattnet och oljan och rör till en deg.
Lägg på bakplåtspapper på en plåt och kavla ut så tunt du kan. ( lägg ett bakplåtspapper ovanpå degen när du kavlar så fastar det inte)
Skär skåror i degen efter hur stora bitar du vill ha. Ha sedan på flingsalt och tryck in lite försiktigt i degen
Grädda i ugnen i 45 min.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0