Choklad Cupcakes med Hallonfrosting och Chokladfyllning

Idag bestämde jag mig för att helt och hållet improvisera en cupcake. Blev en chokladmuffins med chokladfyllning och hallonfrosting, Som jag helt enkelt bara blanda ihop av det jag hade hemma! Ska försöka göra göra ett recept som..ungefär matchar det jag hade i. Jag använde nämligen inga mått.
 
Chokladmuffins
140 g smör
1,5 dl socker
3 ägg
1,5 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
2,5 dl mjöl
0,5 dl kakao
 
Chokladfyllning
2 dl grädde
20 g choklad
50 g nutella
2 msk florsocker
1 tsk vaniljsocker
 
Hallon frosting
50 g smör
50 g philadelphia
1 dl hallon
4-5 dl florsocker
 
Gör såhär;
Sätt på ugnen på 180 grader.
Vispa smör och socker pösigt. Tillsätt äggen.
Ha i den torra ingredienserna och blanda noga.
Dela upp i 10 formar och grädde i ca 20 min.

Vispa grädden.
Smält chokladen och blanda i nutella,florsocker och vaniljsocker.
Vänd ner i grädden. Ställ i kylen
 
Koka upp hallonen så att hallonen blir mjuka. Sila bort kärnorna.
Vispa smör,philadelphia och florsocker. Ha i hallonsaften.
 
Gör ett hål i muffinse i spritsa in chokladfyllningen. Spritsa sedan på hallonfrostingen ovanpå.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0