Elmo Cupcakes

Idag gjorde jag både Cookie Monster cupcakes och Elmo Cupcakes!
Gjorde likadant som med CookieMonster fast gjorde andra muffins och dekorerade dem på annat sätt. För att hitta CookieMonster cupcakes:ena så gå in på kategori Cupcake (där hittar du även frostingen jag använde även till Elmo)
Här får ni Receptet på muffinsarna jag gjorde och tillbehören jag använde.


Citronmuffins
100g smör
2,25 dl socker
2 st ägg
1,5 tsk bakpulver
3,25 dl mjöl
1 citeon, zest
0,5 msk citronsaft (tog en halv citron)

Vispa ägg o socker pösigt.
Ha i alla torra ingredienser. Ha sist i citron zesten och citronsaften och smöret.
Häll upp i formar och grädda i 20-25 min på 175 grader.

Dekorerade med rödfärgad kokos, smartis/non-stop som ögon+näsa och Oreo cookie som mun.
ÖGONEN:Tvättade bort färgen på smartisen med vatten och smälte lite choklad för att göra pupillen



 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0