Fyllda citronmuffins med chokladfrosting

Här kommer ett riktigt cupcakes recept! Både fyllda och med frosting!
Ni ska få lära er att fylla muffins! Om ni inte redan vet hur man gör! Oftast brukar jag gömma där jag spritsats ner krämen men denna gjorde jag som en blomma! Riktigt goda blev dem!

Ingredienser

Citronmuffins
50 g smör
1 dl socker
1st ägg
2,5 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
0,5 dl citronsaft
0,5 dl mjölk
2 tsk vaniljsocker
Citronskal

Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa smör och socker pösigt. Ha i ägget.
Blanda alla torra ingredienser i en bunke och häll sedan över i smör smeten.
Häll i citronskalet,saften och mjölken
TIPS: Ha gärna i lite gräddfil eller liknande så blir muffinsen mer saftig!
Häll i formar och grädda i 15 min.

Vaniljfyllning
3 st äggulor
1 msk vaniljsocker
3 msk florsocker
3 dl grädde

Blanda äggulorna,vaniljsocket och florsockret pösigt.
Vispa grädden i en egen bunke och rör sedan ner den i äggsmeten.
TIPS: Gör en tredjedels smet om du gör 12 st muffins. Det räcker!
 
Chokladfrosing
60 g smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
0,5 dl kako
100 g philadelphia
 
Blanda rumstemp. smör med florsockret,vaniljsockret och kakon. 
Ha sedan i philadelphian.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0