Devils cupcake med fluffig chokladfrosting

Har varit så sugen på choklad typ...hela tiden. Choklad är en tröst när man är ledsen vilket jag varit/är. Så tänkte att jag ska baka något mega choklad mumsigt som kan göra stop för min choklad craving.
Därför gjorde jag Devils cupcakes vilket är typ kungen bland choklad bakelser sedan gjorde jag en smörkräm som blev riktigt super god med bara dem få ingredienserna!
 
Devils Cupcakes
50 g rumst. smör
1 1/2 dl brun farinsocker
2 ägg
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bikarbonat
3/4 dl kako
1 1/4 dl creme fraiche
 
Fluffig chokladfrosting
110 g  rumpst.smör
4 dl florsocker
50 g choklad
 
Gör såhär:
Sätt ugnen på 180 grader.
Blanda alla ingredienser förutom creme fraiche i en bunke, vispa några minuter tills allt blandats.
Häll i creme fraichen och rör om till det blandats. Fördela smeten i formar, jag fördelade det till 12 st.
Grädda i ugnen i 20 min.
 
Medans cupcakesen svalnar så kan du börja med frostingen.
Vispa smöret FLUFFIGT. Ha sedan i florsockret tills det blandats.
Ha sedan i den smälta chokladen, se till så den inte är för varm.
TIPS: Jag hade i lite kako för att förstärka smaken. Så vill du ha mer chokladsmak så kan du ha i ca 2 msk kako.
Spritsa på frostingen och dekorera hur du vill sen är det bara att njuta!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0